REFERAT EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING d. 03.06.2024
REFERAT ORDINÆR GENERALFORSAMLING d. 09.04.2024
INDKALDELSE TIL GENERALFORSAMLING d. 14.03.2024
Herved indkaldes til S/I Greve Marinas ordinære generalforsamling
Tirsdag d. 9. april 2024 kl. 19:00- 21:00
På Hedelyskolen i kantinen
Dønnergårds Alle 30, 2670 Greve
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling:
- Valg af dirigent og referent.
- Havnebestyrelsens beretning.
- Godkendelse af regnskabet for den selvejende institution, herunder særskilt godkendelse af regnskaberne for Hejren og Mågen. (vedlagt)
- Godkendelse af budget for den selvejende institution, herunder særskilt godkendelse af budgetter for Hejren og Mågen. (vedlagt)
- Indkomne forslag:
Der er indkommet 2 forslag til behandling:
- Ændring af vedtægternes ordlyd mhp at sikre Mågen ikke mister indflydelse i havnebestyrelsen efter sammenlægning af sejlklubberne.
- Fjernelse af vedtægternes bestemmelser om valgudvalg, da disse ikke bliver brugt.
Begge forslag er vedlagt indkaldelsen.
- Valg af 5 medlemmer til havnebestyrelsen.
På valg er:
Mågen: Bjørn B. Nielsen Fratrådt
Bestyrelsen foreslår Christian Fogh. Christian er i kræft af hans suppleant rolle indtrådt i bestyrelsen da Bjørn fratrådte.
Hejren: John Frederiksen Genopstiller
.
- Valg af 5 suppleanter til havnebestyrelsen.
På valg er:
Mågen: 1.suppleant Christian Fogh Modtager genvalg, hvis ikke han
vælges til bestyrelsen under pkt 6
2.suppleant Dardo Allen
Bestyrelsen efterlyser kandidater fra Mågen til suppleant posterne.
Hejren: 1.suppleant Torben Bergenhagen Genopstiller
3.suppleant Carsten Bernfeld Afdød, ære være hans minde
Bestyrelsen foreslår at Flemming Jørgensen vælges til 3. suppleant.
- Valg af revisor.
Bestyrelsen foreslår vi fortsætter med Revisionsfirmaet Svend Dørffer for regnskabsåret 2024.
- Eventuelt.
PS. Fortrykte fuldmagter kan afhentes på Havnekontoret, Max 1 per deltager.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NYHEDSMAIL 27.02.2024
KRAN:
Kranen forventes køreklar fra d. 09.04.2024, hvorfra der kan bestilles tider til søsætning.
Kranen kører i følgende tidsrum:
Tirsdag 9.00 til 17.30
Onsdag 9.00 til 14.30
Torsdag 9.00 til 14.30
Fredag 9.00 til 12.30
Ring til os på 43908618 og få straks sat din krantid i kalenderen.
Hvis du skriver til os omkring en tid, så foreslå et par forskellige datoer og et ca. tidspunkt, så vender vi hurtigst muligt tilbage med den krantid der passer bedst muligt til dit ønske.
HUSK at oplys hvor på land din båd står og dit bådplads nr.
Kranløftet skal betales på dagen i vores automat ved Havnekontoret, og kvittering skal afleveres til kranføreren før løftet.
NYE KRANPRISER
0-4,9 500
5-9,9 750
10-20 1500
Det vil hjælpe havnepersonalet rigtig meget hvis de både der står i de forrest rækker, får klargjort sin båd og får bestilt tid hurtigst muligt til at komme i vandet.
FRA 01.04.2024
Åbningstider på Havnekontoret og telefonen:
Tirsdag 10-12 og 13-18
Onsdag 10-12
Torsdag 10-12
Fredag 10-12
Der er dog lukket på helligdage og dagen efter Kristelig Himmelfart.
SLIBEMASKINE
Det er FORBUDT at anvende slibemaskine uden sug!
Havnekontoret har 2 som kan lånes gratis efter først til mølle princippet.
ADGANGSKORT:
Husk at du selv kan opdaterer dit adgangskort ude i automaten.
WIFI:
Kodeordet til Greve Marina’s wifi er: havnen2020
Du kan altid finde de seneste nyheder på vores hjemmeside på følgende link:
http://greve-marina.dk/hejren/index.php/havnenyt
Rigtig GOD PÅSKE til jer alle!
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
SMS udsendt 23.01.2024
Vi gør opmærksom på, at vi d. 19.01.2024 har fremsendt den årlige faktura til din mailadresse.
Den er forfalden til betaling d. 26.01.2024
Kan du ikke se du har modtaget den, så tjek først om den er havnet i din spam, ellers skriv til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for en kopi.
På forhånd tak!
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NYHEDSMAIL 15.01.2024
Godt Nytår til jer alle!
Årets første nyhedsmail.
STORMEN PIA:
Vi slap for store skader i forhold til vores nabohavne, trods meget vind og høj vandstand.
Vores fælles indsats før og under stormen gjorde en kæmpe forskel, så tak til alle.
KRAN:
Kranen er skilt ad som i kan se, da den er ved at blive repareret.
Datoen for færdiggørelsen kender vi ikke til pt. men bare rolig, alle skal nok få deres båd i vandet til sæsonstart.
OPDATERING AF ADGANGSKORT:
Adgangskortene til havnen udløber 31.03.2024
Allerede fra d. 01.02.2024 kan man selv opdaterer kortet i vores automat.
Dog skal man forbi Havnekontoret hvis man anvender kortet til strøm og ønsker den nye lave el pris på kr. 3,00 overført til kortet.
FAKTURA:
Årsfaktura bliver udsendt i løbet af januar måned til jeres mail.
ISHUS:
Vores forpagter gennem de sidste 13 år er stoppet i Greve Marina.
Vi er derfor i fuld gang med at finde en ny til at overtage, så det er på plads inden sæsonstart.
BO PÅ SIN BÅD:
Opmærksomheden henledes endnu engang på, at det er forbudt at bo på sin båd, medmindre man er godkendt fastligger.
Ved evt. ønske om at blive godkendt fastligger, kan man henvende sig til Havnekontoret og få tilsendt reglerne der skal opfyldes for at blive godkendt.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NYHEDSMAIL 27.09.2023
OPTAGNING for vinteren 2023/2024
For at sikre, at der er stativer til alle, henstiller vi til, at du senest d. 13. oktober 2023 bestiller tid
til optagning hvis du skal have din båd på land i løbet af vinteren.
Der tages både op frem til d. 30.11.2023.
Kontakter du os først efter d. 13.10.2023, kan der forekomme ventetid på et stativ til din båd.
Hvis du allerede har bestilt tid til optagning af din båd, så skal du ikke foretage dig yderligere.
Der køres kran i følgende perioder:
Tirsdag 09.00 – 17.30 (efter 29.10.2022 til kl. 14.30)
Onsdag 09.00 – 14.30
Torsdag 09.00 – 14.30
Fredag 09.00 – 14.30
For bestilling af tid til kranen:
Ring på 4390 8618 eller kom forbi Havnekontoret i åbningstiden.
Tirsdag 10.00 – 12.00 og 13.00 – 18.00 (efter 29.10.2022 til kl. 15)
Onsdag 10.00 – 12.00
Torsdag 10.00 – 12.00
Fredag 10.00 – 12.00
Vi ringer tilbage hurtigst muligt, såfremt vi lige skulle være optaget når du ringer i åbningstiden.
Eller skriv på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Skriv et par forskellige datoer og tidspunkter hvor du kan. HUSK at opgiv bro og plads nr.!
HUSK, hvis du har skiftet båd, at vi skal have de rigtige informationer, ellers er det ikke sikkert stativet passer til båden når du skal på land.
Båden vil blive kørt direkte på plads efter optagning, der vil således ikke være mulighed for at spule sin båd ved kranen.
Dette har du selvfølgelig mulighed for at gøre når den er kørt på plads.
HUSK:
Betal i automaten inden optagning, aflever kvitteringen til kranpersonalet.
HUSK at tage begge kvitteringer, de kommer ud lidt forskudt!
Meld din ankomst minimum en halv time før til kranpersonalet. Alle både skal lægge til ved tankanlægget med styrbord side.
Skal du op med mast, så husk at tage hækstaget af.
Båd på land:
Der må IKKE fastgøres stiger eller andet på ydersiderne af stativerne, da vi skal have mulighed for at flytte på dem.
Det er for bådejerens egen regning, hvis vi bliver nød til at klippe lås og kæde.
Fortøjninger og indhalerliner skal fjernes når i forlader pladsen for at komme på land.
Efter d. 30.11.2023 vil evt. tilbageblevne fortøjninger og liner blive fjernet og smidt ud.
VAND:
Der vil blive lukket for vandet d. 01.12.2023, efter dette tidspunkt vil det kun være muligt at få vand ved mastekranen.
TOILETBYGNINGER:
Toiletbygningerne vil være vinterlukket i perioden d. 01.12.2023 til d. 31.03.2024 for alle andre end de godkendte fastliggere.
Toiletbygningen ved slæbested vil være lukket for alle i hele perioden.
Vi henviser til de offentlige toiletter der er åbent fra kl. 9.00 til 19.00.
DIVERSE:
Vis hensyn til dine medbådejere og fjern dit el stik når du ikke har brug for strøm, uanset om din båd er i vandet eller står på land.
På den måde er der altid et ledigt stik til folk der skal arbejde på sin båd.
Vi henviser til, at man følger havnens regler omkring strøm på land.
”Af brandmæssige årsager må varmeblæsere og konstant opladning på batterier ikke finde sted uden jævnligt behørigt opsyn”.
Rigtig god vinter, vi glæder os til at se jer igen til foråret.
NYHEDSMAIL 05.07.2023
JUBIIIII - Så er sommeren kommet, og en ny dejlig sommersæson er i fuld gang.
VAND: Brug vand med omtanke, så vi passer på miljøet.
ADGANGSKORT: Hvis ikke du allerede har været forbi, så husk at dit kort udløber og skal opdateres på Havnekontoret.
FRIHAVNSMÆRKER: Betaling af frihavnsmærker foregår i automaten ved Havnekontoret.
HUSK kvittering, som afleveres ved udlevering af et mærke på Havnekontoret i åbningstiden.
Se mere omkring hvilke frihavne der findes på frihavne.dk
WIFI: Kodeordet til Greve Marina’s wifi er: havnen2020
NY PUMPE
Der er nu blevet installeret en pumpestation med to pumper. En til toiletter og en til bundvand, også selvom der er olie i.
Den står lige ved siden af mastekranen og er til fri afbenyttelse.
SALG AF BÅDPLADSER OG GREJHUSE
Vi kan desværre ikke tilbyde at der kan sælges bådpladser og grejhuse i uge 29 til og med uge 32 i år, da administrationen har sommerferie.
For bl.a. at højne vores service over for købere og sælgere af pladser og grejhuse, bedes i fremover kontakte Havnekontoret før salg, så vi kan forberede dokumenter m.v.
Åbningstider på Havnekontoret:
Tirsdag 10-12 og 13-18
Onsdag 10-12
Torsdag 10-12
Fredag 10-12
Der er dog lukket på helligdage.
SLIBEMASKINE
Det er FORBUDT at anvende slibemaskine uden sug!
Havnekontoret har 2 som kan lånes gratis efter først til mølle princippet.
Du kan altid finde de seneste nyheder på vores hjemmeside på følgende link:
http://greve-marina.dk/hejren/index.php/havnenyt
Referat af S/I Greve Marinas ordinære generalforsamling Torsdag d. 20. april 2023 kl. 19:00- 21:00
1.Valg af dirigent og referent.
Leif Ulriksen blev valgt som dirigent.
Torben Bergenhagen blev valgt som referent.
Der var 14 stemmeberettigede deltagere fra Mågen og 34 fra Hejren
2.Havnebestyrelsens beretning.
Bjarke Christensen fremlagde havnebestyrelsens beretning.
Debat om beretningen:
Anders Frisendal Hejren:
Hvad er levetiden på plasten på pælene, og slides de, så der dannes mikroplast?
Bjarke: Man begyndte at wrappe pæle på den måde for 15 år siden, og det plast man satte på dengang sidder der stadig, men vi kender ikke levetiden. Det er min vurdering at der ikke dannes mikroplast, fordi der ikke er noget slid.
Marianne Mågen:
Finansieringen af opgravningen af slam har været på plads i 3 år. Den differentierede havne afgift, har gjort at vi kunne få lavet pælene, og opsat fækalietømning anlægget
Susanne Lauridsen Hejren:
På sidste generalforsamling blev vi lovet at toiletterne ville blive kønsopdelt igen.
Bjarke: Det der blev lovet var at ø-udvalget ville gå tilbage og evaluere det. Konklusionen blev at flertallet i udvalget ville beholde unisex toiletterne.
Peter Christiansen Mågen:
Spørgsmål til strandengen og Dykanden, hvad er formålet med projektet, og giver det ikke færre landpladser?
Bjarke: Vi har indlagt et område på strandengen til erhverv som f.eks. restaurant og ishus, og opbevaring af både om vinteren. Men der er mindre plads til opbevaring af både, end i det gamle forslag. Vi tænker at flytte vinterbaderne og jollesejlads til dykanden, og det offloader Hejren, så vi får mere landplads.
Beretningen blev godkendt.
Beretningen er vedlagt som bilag til referatet.
3.Godkendelse af regnskabet for den selvejende institution, herunder særskilt godkendelse af regnskaberne for Hejren og Mågen.
Generalforsamlingen valgte at behandle regnskab og budget under samme punkt.
Jan Asmussen oplyste at der ikke er revisorbemærkninger på nogen af regnskaberne.
Jan fremlagde regnskabet for 2022, og budgettet for 2023 for SI’et.
Regnskab og budget for SI’et blev godkendt.
Jan gennemgik regnskab for 2022 og budget for 2023 for Mågen.
Spørgsmål:
Hvilken betydning har den generelle inflation haft på budgettet, og er der nogen risici i den forbindelse.
Jan: Inflation er altid med i budgettet. Den største betydning har været på el hvor priserne har svinget meget.
Regnskab og budget for Mågen blev godkendt.
Jan gennemgik regnskabet for 2022 og budget for 2023 for Hejren.
Spørgsmål fra John Hejren:
Der er blevet ophugget en båd, hvad er de budgetterede udgifter til ophugning, oprydning m.m.? Så vidt jeg forstår har ejeren ingen penge, så det må være os der betaler.
Bjarke: det er korrekt en båd er blevet hugget op. Jeg kender ikke beløbet. Jeg ved at Ole har gjort hvad han kunne for at bringe omkostningerne ned. Ifølge havneloven er det havnen der skal rydde op, hvis ejeren ikke kan, for at undgå miljøsvineri, hvis en båd synker i havnen. Det sker meget sjældent, derfor er der ikke budgetteret med det.
Regnskab og budget for Hejren blev godkendt.
- Godkendelse af budget for den selvejende institution, herunder særskilt godkendelse af budgetter for Hejren og Mågen. (vedlagt)
Blev behandlet under punkt 3.
- Indkomne forslag:
Der er ingen indkomne forslag modtaget.
- Debatemne: Tim Maurer foreslår vi drøfter afstand mellem bådene på vinterpladsen.
Tim motiverede debatoplægget.
Bådene star så tæt at det er svært at komme til at polere bådene. Der er ikke lovmæssigt eller forsikringsmæssigt at problem at de står så tæt, men besværligt, så jeg vil gerne have en debat om det.
Niels Frederiksen Hejren:
Jeg synes at havnepersonalet er villige til at hjælpe, hvis man har problemer med at komme til mellem bådene.
Anders Frisendal hejren:
Opklarende spørgsmål. Er det ønsket om at få indtægten fra fremmede både der gør at bådene står så tæt, og beplantningen er fjernet.
Bjarke:
Fjernelsen af bevoksning handler ikke om indtjening, men om at kunne komme rundt med det nye stativsystem. Det er ikke så mange fremmede både, men selvfølgeligt er vi interesserede i indtjeningen. Der er 13-14 fremmede både på Hejren. Der er en afvejning mellem indtjeningen og plads, men det har ikke den store betydning for pladsen, når der er tale om så få både.
Lis Knudsen Hejren:
Er det ok at bede havnefogeden om at flytte båden, så man kan få plads til at arbejde på sin båd?
Bjarke:
Ø-udvalget synes at havnepersonalet er meget villige til at hjælpe, men nogen gange kan det ikke lade sig gøre, fordi det er for besværligt, så vi tør ikke garantere det.
Kurt Palmkvist Hejren:
Det med afstanden mellem bådene: sig til havne personalet at der skal være 30-40 cm imellem, så kan man komme til at polere. Men min bekymring er brand, hvis der er en båd der brænder, brænder alle de både dr står i den samme klynge. Man kunne måske reducere risikoen for brand. I gamle dage blev strømstikket klippet af, hvis der var strøm på både uden opsyn.
Bjarke:
Vi er i gang med at revidere havnereglementet, hvor vi får basis for at administrere på den måde. Brandvæsnet siger at der ikke er forskel på 30 cm eller 1,5 m mellem bådene, for at minimere brandrisikoen skal der være flere meter imellem. Det er vigtigere at passe på med strøm, og tage batteripolerne af.
Steen Hejren:
Kan man ikke parkere bådene forskudt, så det giver mere plads til at arbejde på bådene.
Bjarke:
Den ide eller tanke blev hørt. Jeg oplever at havnepersonalet forsøger at optimere pladsen så godt det er muligt.
Michael Birk:
Man er nødt til at placere bådene stævn mod hæk, af hensyn til rorene på nogle både.
Bjarke:
Afsluttende kommentar. Vi har diskuteret det i havnebestyrelsen og Hejrens ø-udvalg. Vi vil gerne takke for oplægget. Det er vigtigt at få snakket om problemerne. I ø-udvalget kan vi ikke se løsningen, der er mange ting at tage hensyn til. Måske kan planloven give lidt mere plads omkring havnen. Vi synes at det er et vigtigt emne, og det er vigtigt at tage det op, men det er et valg mellem pest eller kolera, og der er nok ikke en endelig løsning.
- Valg af 5 medlemmer til havnebestyrelsen.
På valg er:
Mågen:
Johannes Michael Bührmann Fratrådt, Genopstiller ikke
Bestyrelsen foreslår Bjarne Henriksen. Bjarne er en ildsjæl på Mågen og har været formand for SHS.
Bjarne Henriksen blev valgt
Hejren:
Michael Birk Genopstiller
Michael Birk blev genvalgt
Jan Asmussen Genopstiller ikke
Bestyrelsen foreslår Bjarne G. Kristensen, der også er villig til at overtage Jan Asmussens rolle som kasserere, når bestyrelsen efter generalforsamlingen konstituerer sig selv.
Bjarne var ikke tilstede. Bjarke argumenterede for hvorfor valget af Bjarne er en god ide. Han har arbejdet som økonomidirektør i forskellige virksomheder, er holdt op med at arbejde, og har masser af energi til at gå ind i bestyrelsesarbejdet.
Bjarne G Christensen blev valgt
- Valg af 5 suppleanter til havnebestyrelsen.
På valg er:
Mågen:
Jette Thøgersen Fratrådt, Genopstiller ikke
Bjarne Henriksen Opstiller til bestyrelsen
Bestyrelsen efterlyser kandidater til suppleant posterne.
Christian Fogh og Dardo Allen blev valgt
Hejren:
Carsten Bernfeld Genopstiller
Christian F. Christensen Genopstiller
Bestyrelsen foreslår at Christian vælges til 2.suppleant og Carsten til 3.suppleant.
Christian blev valgt som 2. suppleant, og Carsten som 3. Suppleant
- Valg af revisor.
Vi fortsætter med den nuværende revisor.
Kurt Palmkvist Hejren:
Jeg har et forslag: Når vi tjener 1,5 million om året, synes jeg vi burde installere en hydrofor på Hejren, så vi kan få et rimeligt tryk på vandet.
Carsten Seest:
Vi har en del der har solgt havnepladser, og forladt deres både. Har i overblik over hvor mange, og hvor længe skal de stå der?
Bjarke:
Hvis folk sælger deres pladser, og bliver i havnen, overgår de til lejebetingelser, så det er en god forretning. Når vi synes båden skæmmer, forsøger vi at opfodre til at sælge. Hvis de sælger pladsen og lader båden ligge uden at lave lejeaftale, har vi en anden hurtigere proces.
Steen Hejren:
Kan der komme flere strømudtag på broerne?
Bjarke:
Vi etablerede flere stik på nogle broer sidste år, og det er dyrt, derfor holder vi lidt igen. Os der har litium batterier, oplever at der ikke er brug for så meget opladning. Vi kigger på at købe nogle brugte standere fra en anden havn, som vi undersøger om vi kan bruge. Det opdaterede havnereglement vil også hjælpe på problemet.
Leif Ulriksen:
Vi har nogle standere hvor man kan tage strøm uden at betale.
Bjarke:
Det har vi ikke viden om.
Kenneth:
Sig det til havnepersonalet, så det kan blive ordnet. Jeg er selv ramt af problemet vi har kun 1 stander på vores bro. Der er bådejere som opfører sig uacceptabelt, og f.eks stripser stikket fast til standeren. Det er ok at tage et stik ud hvis en båd ikke er undr opsyn, og man selv har brug for udtaget.
Jens Villumsen Hejren
Jeg har tidligere spurgt Bjarke om plads i sommerhalvåret. Der mangler parkeringspladser. Det bør give nogle overvejelser om parkeringspladser, så man kan parkere ordentligt, og tør stille sin bil når man tager på sommerferie.
Kenneth Albrechtsen Hejren
Tillæg om parkering: Kan der blive sat nogle skilte op på Hejren?
Bestyrelsen tager bemærkningerne om parkering til efterretning.
Bjarke takkede for deltagelsen i generalforsamlingen.
Referent:
Torben Bergenhagen
Dirigent
Leif Ulriksen
NYHEDSMAIL 05.04.2023
JUBIIIII - Så er foråret kommet, og en ny dejlig sejlersæson står for døren.
Vinteren er bl.a. blevet brugt til at renovere vores Havnekontor og male vores ene afdeling i toiletbygningen. Vi synes selv det er blevet rigtig fint.
Vi er også i fuld gang med at få lavet et fækalieanlæg på havnen, som forventes at stå færdigt slut april.
VAND:
Der er nu blevet åbnet for vandet på land. Broerne forventer vi der bliver åbnet for lige efter Påske, hvis vejret arter sig.
ADGANGSKORT:
Da der desværre skal lægges nyt software ind på alle adgangskort, så skal i lige ind forbi Havnekontoret og hilse på os og få dem opdateret når de udløber.
FRIHAVNSMÆRKER:
Betaling af frihavnsmærker foregår i automaten ved Havnekontoret.
HUSK kvittering, som afleveres ved udlevering af et mærke på Havnekontoret i åbningstiden.
WIFI:
Kodeordet til Greve Marina’s wifi er: havnen2020
KRAN:
Ring eller skriv til os med et par forskellige datoer og et ca. tidspunkt, så vender vi tilbage med den krantid der passer bedst muligt til dit ønske.
HUSK at oplys hvor på land din båd står og dit bådplads nr.
Kranløftet skal betales på dagen i vores automat ved Havnekontoret, og kvittering skal afleveres til kranføreren før løftet.
Det vil hjælpe havnepersonalet rigtig meget hvis de både der står i de forrest rækker, får klargjort sin båd og får bestilt tid hurtigst muligt til at komme i vandet.
HUSK at rydde op efter ophold på land, så der ikke står brugte pensler, spande osv.
Kranen kører i følgende tidsrum:
Tirsdag 9.00 til 17.30
Onsdag 9.00 til 14.30
Torsdag 9.00 til 14.30
Fredag 9.00 til 12.30
Åbningstider på Havnekontoret:
Tirsdag 10-12 og 13-18
Onsdag 10-12
Torsdag 10-12
Fredag 10-12
Der er dog lukket på helligdage.
SLIBEMASKINE
Det er FORBUDT at anvende slibemaskine uden sug!
Havnekontoret har 2 som kan lånes gratis efter først til mølle princippet.
Du kan altid finde de seneste nyheder på vores hjemmeside på følgende link:
http://greve-marina.dk/hejren/index.php/havnenyt
Rigtig GOD PÅSKE til jer alle!
INDKALDELSE TIL GENERALFORSAMLING
Generalforsamling
S/I Greve Marina
Herved indkaldes til S/I Greve Marinas ordinære generalforsamling
Torsdag d. 20. april 2023 kl. 19:00- 21:00
På Hedelyskolen i kantinen
Dønnergårds Alle 30, 2670 Greve
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling:
- Valg af dirigent og referent.
- Havnebestyrelsens beretning.
- Godkendelse af regnskabet for den selvejende institution, herunder særskilt godkendelse af regnskaberne for Hejren og Mågen. (vedlagt)
- Godkendelse af budget for den selvejende institution, herunder særskilt godkendelse af budgetter for Hejren og Mågen. (vedlagt)
- Indkomne forslag: Der er ingen indkomne forslag modtaget.
- Debatemne: Tim Maurer foreslår vi drøfter afstand mellem bådene på vinterpladsen.
- Valg af 5 medlemmer til havnebestyrelsen.
På valg er:
Mågen: Johannes Michael Bührmann - Fratrådt Genopstiller ikke
Bestyrelsen foreslår Bjarne Henriksen. Bjarne er en ildsjæl på Mågen og har været formand for SHS.
Hejren: Michael Birk Genopstiller
Jan Asmussen Genopstiller ikke
Bestyrelsen foreslår Bjarne G. Kristensen, der også er villig til at overtage Jan Asmussens rolle som kasserere, når bestyrelsen efter generalforsamlingen konstituerer sig selv.
Valg af 5 suppleanter til havnebestyrelsen.
På valg er:
Mågen: Jette Thøgersen – Fratrådt Genopstiller ikke
Bjarne Henriksen opstiller til bestyrelsen efterlyser kandidater til suppleant posterne.
Hejren: Carsten Bernfeld Genopstiller
Christian F. Christensen Genopstiller
Bestyrelsen foreslår at Christian vælges til 2.suppleant og Carsten til 3.suppleant.
9. Valg af revisor.
10. Eventuelt.
PS. Fortrykte fuldmagter kan afhentes på Havnekontoret, Max 1 pr. deltager.
________________________________________________________________________________________________________
Hej
Her kommer så sidste nyhedsmail i 2022.
FAKTURERING 2023:
Faktura for 2023 vil blive sendt ud pr. mail i 1. halvdel af januar. HUSK at orienterer os om evt. ny mailadresse.
JULELUKNING:
Havnekontoret og havnepersonalet holder juleferie fra d. 21.12.2022 og er tilbage d. 02.01.2023
Husk at tilse jeres både i løbet af vinteren, både dem der står på land og dem der er blevet i vandet.
Tak for året der gik, vi glæder os rigtig meget til at se jer i den nye sæson.
Rigtig glædelig jul til alle jer fra alle os.
OPTAGNING for vinteren 2022/2023
For at sikre, at der er stativer til alle, bedes du senest d. 13. oktober 2022 bestille tid til optagning
hvis du skal have din båd på land i løbet af vinteren. Der tages både op frem til d. 30.11.2022.
Kontakter du os først efter d. 13.10.2022, kan vi desværre ikke garantere at der er et ledigt stativ til din
båd for vinteren.
Hvis du allerede har bestilt tid til optagning af din båd, så skal du ikke foretage dig yderligere.
Der køres kran i følgende perioder:
Frem til 28.10.2022
Tirsdag 09.00 – 18.00
Onsdag til fredag 09.00 – 14.30
Fra 01.11 til 30.11.2022
Tirsdag til fredag 09.00 – 14.30
For bestilling af tid til kranen:
Ring på 4390 8618 eller kom forbi Havnekontoret i åbningstiden.
Tirsdag 10-12 og 13-18 (efter 31.10.2022 til kl. 15)
Onsdag 10-12
Torsdag 10-12
Fredag 10-12
Vi ringer tilbage hurtigst muligt, såfremt vi lige skulle være optaget når du ringer i åbningstiden.
Eller skriv på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
skriv et par forskellige datoer og tidspunkter hvor du kan.
HUSK, hvis du har skiftet båd, at vi skal have de rigtige informationer, ellers er det ikke sikkert stativet passer til båden.
Det vil være en stor hjælp for kranpersonalet, hvis du allerede ved optagningen har overvejet hvornår
du forventer at skulle i vandet igen, så bådene kan blive sat derefter.
Tidlig søsætning er i april, mellem søsætning er maj og sen søsætning er juni og derefter.
Bådene vil blive kørt direkte på plads efter optagning, der vil således ikke være mulighed for at spule sin båd ved kranen.
Dog kan højtryksspuleren stadig lånes efter først til møllen princippet.
HUSK:
Betal i automaten inden optagning, aflever kvitteringen til kranpersonalet.
Meld din ankomst minimum en halv time før til kranpersonalet.
Alle både skal ligge til ved kranen med styrbord side.
Skal du op med mast, så husk at tage hækstaget af.
VAND
Der vil blive lukket for vandet d. 01.12.2022, efter dette tidspunkt vil det kun være muligt at få vand ved mastekranen.
TOILETBYGNINGER
Toiletbygningerne vil være vinterlukket i perioden d. 01.12.2022 til d. 31.03.2023 for alle andre end de godkendte fastliggere.
Vi henviser til de offentlige toiletter der er åbent fra kl. 9.00 til 19.00.
STRØM
Hejren regulerer pr. 30. september 2022 elprisen fra kr. 3,00 til kr. 4,50
Som alle er bekendt med, er elpriserne på himmelflugt. Selvom havnen har været dygtig og tegnet en god aftale med vores el leverandør inden energikrisen brød ud,
bliver vi nød til at sikre os imod, at havnen enten taber penge på el-salget eller vi pludselig bliver nødt til at lave en meget kraftigere stigning.
Som forholdene ser ud nu, håber vi på at vi med denne takst kan klare os igennem el-krisen, men vi er jo desværre i en tid, hvor hver uge bringer nye priser og betingelser.
Vi holder skarpt øje med vores indkøbspriser og tilstræber at udgifter og indtægter til vores el forbrug og anlæg balancerer.
Vis hensyn til dine medbådejere og fjern dit stik når du ikke har brug for strøm, uanset om din båd ligger i vandet ellers står på land.
På den måde er der altid et ledigt stik til folk der skal arbejde på sin båd.
Vi henviser til, at man følger havnens regler omkring strøm på land.
”Af brandmæssige årsager må varmeblæsere og konstant opladning på batterier ikke finde sted uden jævnligt behørigt opsyn”.
Rigtig god vinter, vi glæder os til at se jer igen til foråret
Klik her for video
Åbner i nyt vindue